Műszaki kérdések

Magyar Delorean Klub fóruma
Avatar
p-parker
Kronos - Minden idők ura
Kronos - Minden idők ura
Hozzászólások: 2475
Csatlakozott: 2009.03.07. 16:55
Tartózkodási hely: Szolnok megye.
Kapcsolat:

Re: Műszaki kérdések

HozzászólásSzerző: p-parker » 2014.06.15. 21:27

Az állandó áram (+30) az akkutól jön mondhatni közvetlen ( persze nyilván biztosítékon keresztül ) és az adja a rádió memória áramát .A mai autórádiókon az a citrom sárga vezeték .Ha a gyújtáskapcsolón van rádióvezérlő kimenet (tehát ha a kulcs benne van és el van fordítva valamelyest ) azt megtalálhatod egy próbalámpával is akár .Ez a rádión a piros vezeték .
A testelést megoldhatod többféleképpen is : vagy a házhoz csatlakoztatsz egy vezetéket ( a rádió hátlapján középen van ált. egy csavarhely ) ,vagy a tápcsatlakozón van a test (-31) pont ,ami ált. fekete színű az autó karosszériájától .

Avatar
Szabi
Időparadoxonelhárító
Időparadoxonelhárító
Hozzászólások: 751
Csatlakozott: 2013.11.23. 11:27

Re: Műszaki kérdések

HozzászólásSzerző: Szabi » 2014.06.15. 22:11

A rádió hátuljára egy fémlap van csavarozva, aminek a másik vége beljebb a kocsihoz csatlakozik (nem láttam be oda, de mivel fix, így valahová rögzítve van a műszerfal mélyén). Akkor ez már így földelés? Itt egy kép róla, balra a rádió, középen a fémlap a rögzítőcsavarral.

Avatar
p-parker
Kronos - Minden idők ura
Kronos - Minden idők ura
Hozzászólások: 2475
Csatlakozott: 2009.03.07. 16:55
Tartózkodási hely: Szolnok megye.
Kapcsolat:

Re: Műszaki kérdések

HozzászólásSzerző: p-parker » 2014.06.15. 22:31

Hát ha lemez vége testen van akkor igen .Viszont most az fordult meg a fejembe ,hogy az üvegszálas buborék fülkében hogyan lehetséges megoldani a testeléseket ? Persze nyilván a fém alvázon van negatív ,hiszen a motor azzal kapcsolódik ,de a fülkében miként oldhatták meg ?Persze a vezetékkötegbe biztos van test ,és valószínűleg a műszerfal mögött is lehet központi test ....

Avatar
Bopat
Kronos - Minden idők ura
Kronos - Minden idők ura
Hozzászólások: 3976
Csatlakozott: 2009.04.14. 23:51
Tartózkodási hely: BB
Kapcsolat:

Re: Műszaki kérdések

HozzászólásSzerző: Bopat » 2014.06.23. 22:39

Rádió

Amikor átvettem az autót, minden kábel szépen fel volt cimkézve, nem volt benne rádió.
Namármost két táp van: az egyik állandó, a másik csak gyújtásra kapcsol be.
Én az előbbire kötöttem be a rádiót, amit most már bánok, mindig figyelnem kell arra, hogy kikapcsoljam a rádiót.

Avatar
Sidaries
DCM alapító tag
DCM alapító tag
Hozzászólások: 3188
Csatlakozott: 2008.09.04. 14:23
Kapcsolat:

Re: Műszaki kérdések

HozzászólásSzerző: Sidaries » 2014.06.24. 18:52

Namármost két táp van: az egyik állandó, a másik csak gyújtásra kapcsol be.
Én az előbbire kötöttem be a rádiót, amit most már bánok, mindig figyelnem kell arra, hogy kikapcsoljam a rádiót.

Pontosan így jártam én is.

Avatar
p-parker
Kronos - Minden idők ura
Kronos - Minden idők ura
Hozzászólások: 2475
Csatlakozott: 2009.03.07. 16:55
Tartózkodási hely: Szolnok megye.
Kapcsolat:

Re: Műszaki kérdések

HozzászólásSzerző: p-parker » 2014.06.24. 19:44

Mind a kettőt célszerű bekötni mert ha meg csak a gyújtásra van kötve akkor feszt elfelejti a beprogramozott dolgokat ...

Avatar
Bopat
Kronos - Minden idők ura
Kronos - Minden idők ura
Hozzászólások: 3976
Csatlakozott: 2009.04.14. 23:51
Tartózkodási hely: BB
Kapcsolat:

Re: Műszaki kérdések

HozzászólásSzerző: Bopat » 2014.06.24. 19:48

Mind a kettőt célszerű bekötni mert ha meg csak a gyújtásra van kötve akkor feszt elfelejti a beprogramozott dolgokat ...
Azt meg hogy?

Avatar
p-parker
Kronos - Minden idők ura
Kronos - Minden idők ura
Hozzászólások: 2475
Csatlakozott: 2009.03.07. 16:55
Tartózkodási hely: Szolnok megye.
Kapcsolat:

Re: Műszaki kérdések

HozzászólásSzerző: p-parker » 2014.06.24. 20:04

A rádió memória vezetékét állandóra ,míg a vezérlő szálat gyújtásra !Így ha a gyújtást leveszed ,lekapcsolja a rádiót ,így tuti nem marad bekapcsolva se !Nem is kell hozzányúlnod a kapcsoló gombjához .Ha legközelebb meg indulsz ,bekapcsolja magától !

Avatar
Bopat
Kronos - Minden idők ura
Kronos - Minden idők ura
Hozzászólások: 3976
Csatlakozott: 2009.04.14. 23:51
Tartózkodási hely: BB
Kapcsolat:

Re: Műszaki kérdések

HozzászólásSzerző: Bopat » 2014.06.24. 22:43

A rádió memória vezetékét állandóra ,míg a vezérlő szálat gyújtásra !Így ha a gyújtást leveszed ,lekapcsolja a rádiót ,így tuti nem marad bekapcsolva se !Nem is kell hozzányúlnod a kapcsoló gombjához .Ha legközelebb meg indulsz ,bekapcsolja magától !
Na akkor ezt meg kell csináltatnom.

Avatar
Szabi
Időparadoxonelhárító
Időparadoxonelhárító
Hozzászólások: 751
Csatlakozott: 2013.11.23. 11:27

Re: Műszaki kérdések

HozzászólásSzerző: Szabi » 2014.07.03. 20:29

Sajnos gondok adodtak :( Alapjaraton reszket az egesz auto, a lefulladas hataran, mintha nem menne par henger. Azert mentem vele egy kisebb probakort, alig jutottam haza: nagyon gyenge a motor, sebessegben nem veszi fel a fordulatot, neha meg valami kolompolas is hallatszik hatulrol. A hangja is eleg nyers, ezert (es a gyengeseg miatt is) a kipufogora gyanakodtam, de nem latok semmi valtozast. Nemreg lett az egesz motor rendbehozva, ujak az injektorok, ujak a gyertyak. Valakinek valami otlete?

Avatar
Szabi
Időparadoxonelhárító
Időparadoxonelhárító
Hozzászólások: 751
Csatlakozott: 2013.11.23. 11:27

Re: Műszaki kérdések

HozzászólásSzerző: Szabi » 2014.07.03. 21:01

Benzinellátás.. Amúgy fingom sincs, dd ha minden új, és tuti van szikra, akkor benya nincs, gondolom.
Üresben fel tudom pörgetni a motort, kap elég benzint hozzá.

Avatar
p-parker
Kronos - Minden idők ura
Kronos - Minden idők ura
Hozzászólások: 2475
Csatlakozott: 2009.03.07. 16:55
Tartózkodási hely: Szolnok megye.
Kapcsolat:

Re: Műszaki kérdések

HozzászólásSzerző: p-parker » 2014.07.03. 21:09

Nem került víz a gyertyákhoz ?Szerintem is gyújtáskimaradás lehet így az elmondottak alapján .... ez lenne a jobbik eset ami gyertya- vagy kábel cserével hamar orvosolható ...

Avatar
Szabi
Időparadoxonelhárító
Időparadoxonelhárító
Hozzászólások: 751
Csatlakozott: 2013.11.23. 11:27

Re: Műszaki kérdések

HozzászólásSzerző: Szabi » 2014.07.03. 21:41

A gyújtáskábel is új...
Nem érhette víz, mostanában csak pár métereket mentem vele, napos időben kiálltam a garázsból a kertbe, bütyköltem a középkonzolt/rádiót, aztán vissza a garázsba. A hűtővízből sem hiányzik.

Avatar
p-parker
Kronos - Minden idők ura
Kronos - Minden idők ura
Hozzászólások: 2475
Csatlakozott: 2009.03.07. 16:55
Tartózkodási hely: Szolnok megye.
Kapcsolat:

Re: Műszaki kérdések

HozzászólásSzerző: p-parker » 2014.07.03. 21:42

Az elosztófedél se lehet párás ?? ( Egyenként húzogasd le a kábeleket szigetelt fogóval járó motornál !Amelyik hengernél nem változik a fordulat ,az a bibis !

Avatar
Szabi
Időparadoxonelhárító
Időparadoxonelhárító
Hozzászólások: 751
Csatlakozott: 2013.11.23. 11:27

Re: Műszaki kérdések

HozzászólásSzerző: Szabi » 2014.07.04. 10:12

Az elosztófedél se lehet párás ?? ( Egyenként húzogasd le a kábeleket szigetelt fogóval járó motornál !Amelyik hengernél nem változik a fordulat ,az a bibis !
Sajnos szinte hozzáférhetetlen, le kellene bontani fölötte pár cuccot, amihez én kevés vagyok.

Skynet: az ECU nem új, de álltában mitől romlott volna el? Az mondjuk az eszembe jutott, hogy ahogy szerelgettem a rádiót és a hangfalakat, sokszor ráadtam a gyújtást motorindítás nélkül, hogy kipróbáljam a rádiót. Ez elronthat valamit?


Vissza: “DMC-12”

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 37 vendég